כל פעם שאחנו משוכנעים שהבעיה היא "אי שם" בחוץ, המחשבה היא חלק מהבעיה

מנכ"ל צעיר של חברת סטארטפ הזמין אותי להעביר סדנה לצוות ההנהלה בנושאים הקשורים לעבודת צוות.
אחרי שני מפגשים - הכתובת היתה על הקיר.
באחת ההפסקות נכנסתי אל חדרו ואמרתי: אני מחזיר את המפתחות ועוצר את התהליך - לא אוכל לסייע לכם.
מופתע מאמירתי זו, "חקר" אותי המנכ"ל לפשר האמירה המוזרה שלי.
היה לי ברור מה אני הולך לומר לו, וזו אמירה שתמיד מייצרת קצת פרפרים בבטן, אני מודה.
שאלתי אותו האם הוא באמת באמת רוצה לשמוע, ומרגיש שהוא מוכן לתשובה. הוא האיץ בי וזו היתה תשובתי
"ידידי, לא תוכל להיות חלק מהפתרון עד שלא תכיר בהיותך חלק מהבעיה"
אחד האתגרים היותר מורכבים, ומנסיוני משותף ללא מעט חברות סטארטאפ שבראשן עומד היזם, עם חזון ואנרגיה, אך ללא הכשרה ניהולית אמיתית, הוא לייצר תודעה עצמית כדי שיוכלו לראות את עצמם ולהבין מה הם עושים ש"תורם" להיווצרות מצבים שאינם בריאים לביזנס, שמייצרים תרבות ארגונית שמאטה ביצועים במקום להאיץ אותם, שמכרסמת במפלס האמון והפתיחות ויוצרת חסימות וחוסר תקשורת.
לצערי, המנכ"ל לא היה ערוך לפידבק ולכן עצרנו את הפעילות.
רק כאשר הכאב היה חד מספיק, ניתן היה לחזור ולסייע לצוות. אז כבר היה מישהו קשוב, יותר בענווה ומוכנות לעשות את מה שנדרש גם ממנו, כמוביל הארגון.
אנשים מתחברים לארגון שיש לו חזון, אבל נשארים בארגון שיש בו מנהיגות!
Comentarios