top of page
חיפוש

תקשורת או 'תמסורת'?

Ronen Ben Naftali

אחד הגורמים העיקריים לאפקטיביות היא, ללא ספק, איכות השיח שאנחנו מייצרים. אם השיח יהיה איכותי, האפקטיביות, הפרודוקטיביות ומהירות הביצועים יכולים להרקיע שחקים. אם השיח אינו איכותי, קורה בדיוק ההיפך. האפקטיביות נשחקת, הפרודוקטיביות צונחת וגם אם יש ביצועים, הם סובלים מאיטיות רבה ומאופיינים בעלות שהולכת וגדלה, ומהווה מעמסה עצומה על הארגון. אחת התופעות השכיחות שבהן אני נתקל, שוב ושוב ושוב, היא התופעה שאותה אני מכנה 'תמסורת'. חילופי דברים בין אנשים / צוותים, אשר לכאורה מוגדרים כתקשורת, אך במקרה הטוב הם 'תמסורת'. מועברים מסרים בין הצדדים, אבל לא באמת נוצר ומתהווה ק.ש.ר. תקשורת שונה מ'תמסורת' בצורה מהותית. תקשורת היא תהליך שנובע מהרצון והמחויבות לייצר קשר. לכן היא מאופיינת באלמנטים ברורים ש'תמסורת' חסרה אותם מאוד: 💎 הקשבה במטרה להבין, ולא במטרה לענות 💎 שימוש בהרבה שאלות שמטרתן לברר, כדי להבין טוב יותר את נקודת המבט של האחר 💎 שימוש בשפה טנטטיבית (במקום שפה דטרמיניסטית) 💎 שימוש בשפה מקדמת ולא שפה מעכבת 💎 שימוש בשפה מתארת ולא שפה שיפוטית כאשר אנחנו מדברים, אנחנו מייצרים שני ערוצים במקביל: 👈 ערוץ הנתונים, Data Channel (מה אני אומר) 👈 ערוץ האנרגיה, Energy Channel (איך אני אומר) ערוץ הנתונים יכול להיות זהה בין תמסורת ותקשורת. ערוץ האנרגיה יהיה שונה בתכלית! ערוץ האנרגיה הוא זה המשמעותי יותר, הוא זה שמייצר את האימפקט הרב ביותר, לחיוב או לשלילה. האם זה יפתיע אתכם לדעת שבחלק עצום מהמקרים, אנשים שמים לב יותר לערוץ הנתונים, תוך התעלמות מוחלטת לערוץ האנרגיה (התעלמות שלרוב אינה מכוונת אלא מתוך חוסר מודעות)? 👈 אז איזו איכות שיח אתם מייצרים סביבכם? האם תקשורת, או תמסורת? 👉 (באילו מקרים יש לכם נטייה יותר ל'תמסורת' ובאילו מקרים אתם יודעים לומר שאתם מייצרים תקשורת?) כרגיל, ממש סקרן לשמוע את נקודת המבט שלכם! 🎗 היולייט 🎗 דיאלוג לתוצאות #leadership #leadershipcoaching #coaching #management #workculture #inspiration #business #communication (photo by pixabay.com)



99 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page