top of page
חיפוש

איך הייתם מודדים איכות של שיחה?

אולי אחד הדברים הכי עמומים והכי קשים לבחינה, זיהוי ומדידה.


ויחד עם זאת, אחד הדברים הכי משפיעים על התוצאות... (מסכימים?)


אחרי שנים רבות של עיסוק בתחום האפקטיביות, כמנחה סדנאות ומאמן מנהלים והנהלות בכמעט כל תחום אפשרי של אפקטיביות - ביססתי לעצמי את התובנה שאיכות התקשורת (מילה גדולה עם היבטים רבים ומגוונים) שלנו, ואיכות השיחות שאנחנו מנהלים - הינן בעלות השפעה מכרעת על היכולת הניהולית והארגונית להוביל לתוצאות.


פעמים רבות אני נתקל בנקודות כשל המיוחסות לתקשורת. הביטויים "קצר בתקשורת" "נתק בתקשורת" - אלה כנראה ביטויים שלא נולדו סתם.


תובנה (שלי) - חוסר היכולת של מנהלים לטפל באיכות של שיחה מעכבת לא פעם את היכולת לבצע שינויים.


אחת מקפיצות המדרגה המשמעותיות ביותר שאני חווה בעבודה עם מנהלים, מתרחשת כאשר - ממש כמו שמזהים דמויות שמבצבצות ומגיחות מתוך הערפל - מנהלים "פתאום" מגלים שבעזרת התהליך הם פיתחו ראייה ויכולת זיהוי חדשות.


מתוך העמימות הגדולה שקדמה לתהליך, הם "פשוט" מתחילים להבחין באלמנטים השונים של השיחה, ולכן מסוגלים לנקוט בפעולות שמסייעות פרקטיות לשפר את האפקטיביות שלה!


למשל, האם נעשה שימוש בשפה דטרמיניסטית (מעכבת), או בשפה טנטטיבית (מקדמת)? האם חלפו באוויר הרבה מסרי 'אתה' (מעכבים) או מסרי 'אני' (מקדמים)? האם נשאלו שאלות פותחות (מקדמות), או שאלות הפוכות (מעכבות)? האם נעשה שימוש נכון בכלי ה FFA? (הסתקרנתם? שאלו אותי 😊)


אז - איך אתם מודדים איכות של שיחה?






13 צפיות0 תגובות
bottom of page