חיפוש

♦ איך לעשות שימוש חכם ב-נ.ש.ק שלכם? ♦

עודכן: 4 בנוב׳ 2021

ניהול שיחות קשות (נ.ש.ק) - אף פעם לא קל! אבל החיים מזמנים לנו אותן... (משוב שלא נעים לתת. קונפליקט שמחייב פתרון) אז מה עושים? מקפידים על כמה עקרונות חשובים: 1. תפסו את זה כשזה קטן. המתנה ("לרגע המתאים") בד"כ תגרום להחרפה. 2. תכינו את הרגע! (רכזו את המחשבות, וודאו שאתם נפגשים במקום ללא הפרעה ופתחו באמירה אותנטית: "לא פשוט לי לומר את הדברים", או כל אמירה אחרת שתתאים לכם). 3. דברו ישיר ולא סחור סחור. הקפידו על מסרי "אני" ולא מסרי "אתה". היו מדויקים, לא בהגזמה וללא הכללות. 4. הבחינו בין דימיון (פרשנות) ובין מציאות (השלכות)! הפרשנות שלנו לגבי התנהגותו של אדם אינה רלוונטית (ולרוב אינה מדויקת). מנגד, ההשלכות המציאותיות של התנהגות מסוימת - רלוונטיות ואותן יש לציין. 5. התייחסו לחלק שלכם. כן, כן. לא פעם יש לנו חלק בהיווצרות המציאות וכדאי שנוכל להכיר ואף לקחת אחריות על החלק שלנו. זה יחזק מאוד את הסיכוי שגם בן שיחנו יסכים לקחת אחריות על החלק שלו. 6. חפשו את נקודת המפגש והפתרונות שיאפשרו לשניכם להרגיש בנוח. הדגישו את המשותף ("לשנינו חשוב שהאווירה בצוות תהיה פתוחה"). 7. נהלו סיעור מוחות (ממוקד ולא ארוך) אחריו תבחרו בנתיב הנכון. סכמו מה הולכים לעשות ומהו החלק של כל אחד מכם. אם נדרש סיוע נוסף, אל תהססו לבקש. לפעמים זה יוצר את כל ההבדל! טל. 0543008777 תשאלו! אשמח להשיב! #leadership #communication #collaboration #coach


0 צפיות0 תגובות