top of page

אינטיליגנציית שיח 

'אינטליגנציית שיח' (CQ): לשדרג את איכות השיח הארגוני

 

- האם קורה שאתם מגלים שדברים שביקשתם (והייתם ברורים לגבי הבקשה) - לא קרו כפי שציפיתם?

- האם ישנם ממשקים בארגון שבהם ברור לכם ששיתוף הפעולה יכול היה להיות טוב יותר?

- האם ישנם פערי ביצוע שאתם מתקשים לצמצם?

שיפור 'אינטליגנציית השיח הארגוני' (CQ) יסייע לכם לחולל מפנה משמעותי.

 

אופציה - כפתור קריאה לפעולה:

"התחילו לשדרג את השיח בארגון שלכם עכשיו!"

 

המנוף העיקרי לשיפור ביצועים, טיוב שיתופי הפעולה והגברת המהירות והאיכות שבה זזים דברים בארגון נעוץ ביכולת של מנהלי הארגון לשפר את איכות השיח הארגוני.

בדומה למערכת מסילות הברזל אשר עליהן דוהרות הרכבות, כך היא מערכת התקשורת הארגונית, השיח הארגוני.

ככל שמסילת הברזל אינה מתוחזקת בצורה איכותית מאוד, כך גבוה יותר הסיכון של רכבות לרדת מהפסים, ולא משנה כמה הרכבת איכותית, צוות הרכבת הוא מדהים ואיכות המוצרים בקרונות גבוהה.

 

'אינטליגנציית שיח' (CQ) משנה את כללי משחק!

זו היכולת לנהל ולקיים שיח איכותי, פתוח ומוכוון שיפור ללא הרף.

זו היכולת לזהות את השוני בין שיח מקדם ובין שיח מעכב, חוסם ואפילו מזיק.  

בקצרה, זו היכולת לנהל שיח המוביל להבנה עמוקה יותר, במהירות גדולה יותר ועל ידי כך להגיע לפתרון בעיות יעיל יותר בארגונים.

CQ מתמקד בזיהוי הפערים שבין מה שנאמר לבין מה שמובן, ובניית 'מסילות שיח' שמחברות בין חברי הצוות בצורה מדויקת, אפקטיבית ומשמעותית.

 

אחד המודלים הייחודיים שפיתחנו - מודל "שלושת עוגני השיח האיכותי"
(Three Anchors of High Quality Conversation): 

1. משוב איכותי - כיצד באמת לתת משוב? וכיצד לקבל משוב? מה מבחין בין משוב איכותי לבין כל מה שנראה כמו משוב, אבל הוא ממש לא משוב?

2. שיח מברר - איך מנהלים שיח מברר באמת, שונה משיח שופט, מתריס, מאשים?

3. שיח מאתגר - איך באמת מאתגרים נכון, בלי לאיים, בלי לתקוף ובלי להשאיר תחושה של "אצבע בעין" של האחר?

 

תמונה מותאמת/אינפוגרפיקה: 

ויזואלית המדגימה את שלושת העוגנים בצורה ברורה.- תדרך אותי רונן 

 

השוואה בין 'אינטליגנציית שיח' לבין גישות 'מסורתיות' ומוכרות: 

(טבלה או אינפוגרפיקה שתציג הבדלים עיקריים) למשל:

- תקשורת מסורתית: מיקוד במסירת מסרים ברורים.

- CQ: מיקוד בתהליך שלם והוליסטי שמיועד לייצר ולהבטיח הבנה הדדית, דינמיקה של שיח ובניית אמון, פתיחות ושקיפות.

 

יתרונות המודל

מיקוד ביצירת שיח מקדם, בדגש על:

- הגברה משמעותית של שיתופי הפעולה (Collaboration) בארגון.

- פתרון מהיר ויעיל ואפקטיבי של קונפליקטים / חילוקי דעות / פערים.

- חיזוק תחושת הביטחון והשייכות בארגון.

- שיפור תהליכי קבלת החלטות

bottom of page